4E - The Quadratic Problem—Speculations on 4e

Dungeons & Dragons, GURPS, World of Darrkness.

Re: 4E - The Quadratic Problem—Speculations on 4e

Mensagempor balk » 08 Set 2007, 12:00

E tem mais:
Epic Level Basics

Epic characters—those whose character level is 21st or higher—are handled slightly differently from nonepic characters. While epic characters continue to receive most of the benefits of gaining levels, some benefits are replaced by alternative gains. A class can be advanced beyond 20th level. A ten-level prestige class can progress beyond 10th level, but only if the character level is already 20th or higher. A class with fewer than ten levels cannot progress beyond the maximum for that class, regardless of character level.
Table: Epic Save and Epic Attack Bonuses Character Level Epic Save Bonus Epic Attack Bonus
21st +0 +1
22nd +1 +1
23rd +1 +2
24th +2 +2
25th +2 +3
26th +3 +3
27th +3 +4
28th +4 +4
29th +4 +5
30th +5 +5
Epic Save Bonus

A character’s base save bonus does not increase after character level reaches 20th. However, the character does receive a cumulative +1 epic bonus on all saving throws at every even-numbered level beyond 20th, as shown on Table: Epic Save and Epic Attack Bonuses. Any time a feat, prestige class, or other rule refers to your base save bonus, use the sum of your base save bonus and epic save bonus.
Epic Attack Bonus

Similarly, the character’s base attack bonus does not increase after character level reaches 20th. However, the character does receive a cumulative +1 epic bonus on all attacks at every odd-numbered level beyond 20th, as shown on Table: Epic Save and Epic Attack Bonuses. Any time a feat, prestige class, or other rule refers to your base attack bonus (except for gaining additional attacks), use the sum of your base attack bonus and epic attack bonus.
Class Skill Max Ranks

The maximum number of ranks a character can have in a class skill is equal to his or her character level +3.
Cross-Class Skill Max Ranks

For cross-class skills, the maximum number of ranks is one-half the maximum for a class skill.
balk

Data de registro: 28 Ago 2007, 09:56

Mensagempor balk » 08 Set 2007, 12:07

Mas o que deve ser feito quando você se aproxima da fase de ser um câncer épico?
Compre um anel de 3 desejos.
-Utilize um dos desejos para tornar-se um meio-dragão simulando um efeito da magia Polymorf Any Object, devido a similaridade a mudança é PERMANENTE.
Se você não quiser abusar pode usar os outros dois desejos para subir 2 pontos em um atributo qualquer ou...
-Utilizar novamente a mesma magia para virar um dragão completo, novamente PERMANENTE, e ainda aumentar algum atributo.
Funciona também com meio-celestiais e meio-abissais.
balk

Data de registro: 28 Ago 2007, 09:56

Mensagempor Citael » 09 Set 2007, 10:24

Um dos problemas do AD&D, no que foi dito sobre magia, é que um mago demorava varios dias para memorizar as spells.

Acho interessante a iniciativa deles ficarem fazendo ajustes no sistema. So que livros não são como jogos de pc que basta baixar um patch e tá tudo pronto. Os manés poderiam pelomenos não deixar quem tem os livros com cara de bobo ( como eu me senti quando comprei quase todos os 3.0 )após cada upgrade. Ou testam melhor o sistema antes de lançar, ou arrumem um jeito de compensar que comprou os livros anteriores.
Citael

Data de registro: 24 Ago 2007, 18:53

Mensagempor godjega » 09 Set 2007, 11:16

Citael escreveu:Um dos problemas do AD&D, no que foi dito sobre magia, é que um mago demorava varios dias para memorizar as spells.

Acho interessante a iniciativa deles ficarem fazendo ajustes no sistema. So que livros não são como jogos de pc que basta baixar um patch e tá tudo pronto. Os manés poderiam pelomenos não deixar quem tem os livros com cara de bobo ( como eu me senti quando comprei quase todos os 3.0 )após cada upgrade. Ou testam melhor o sistema antes de lançar, ou arrumem um jeito de compensar que comprou os livros anteriores.

citael vou te explicar a teoria extendida do capitalismo:
estragou/ficou velho/nao serve mais => jogue fora e compre novo.
That's all I need!
godjega

Data de registro: 26 Ago 2007, 17:16

Anterior

Retornar para RPG